Wednesday, May 9, 2012

Det här med klimatförhandlingar...

Sitter och går igenom UNFCCC:s hemsida i ett försök att få något slags grepp över vad det är jag faktiska ska göra om, herregud, 4 dagar.

Och det är inte lätt. Det är ungefär tusen möten som ska ske, som har en miljon tillhörande dokument, som varje har en hundra sidor lång dagordning som ska beskrivas på ungefär hundrafyrtioelva språk som ska..
Och dessutom skrivs ALLT med förkortningar, som jag alltså måste lära mig om jag vill kunna hänga med på vad de säger överhuvudtaget. Jo men nån sa nog till mig nån gång att jag "inte har så dåligt läshuvud" så det här ska nog gå bra...

Om ni vill ha något slags hum om vad jag kommer pyssla med så finns länken till programmet här.
Utöver att rapportera här så kommer jag att skriva för Supermiljöbloggen medan jag är i Bonn, följ gärna det!

Och jag har ju inte hunnit rapportera något från Power Shift helgen i Stockholm! Det var i alla fall superkul att träffa de andra i styrgruppen och vi arbetade i en aldrig tidigare skådat rasande takt och fick hur mycket som helst gjort. Bland annat så har vi nu lagt upp projektet för Crowd Funding på fundedbyme.com, där ni mer än gärna får gå in och stötta oss ekonomiskt!

I övrigt har jag lämnat in ett första utkast på uppsatsen idag, exklusive diskussion och slutsats, har INTE riktigt hunnit... nåväl, jag hinner nog det imorgon. Ja, det ska gå!



No comments:

Post a Comment