Wednesday, March 28, 2012

Premiär

Hur skriver man sitt första inlägg i en blogg?

Jag tror jag skippar hela "därför borde ni läsa min blogg grejen" och går rakt på det jag egentligen vill säga idag. Allt kommer nog falla på plats, så småningom.

För just nu är jag så himla pepp! Har precis avslutat kvällens sista Skype-möte, som var med Johanna och Kasper och handlade om programmet för Power Shift Sverige 2012. Idéerna sprutade som vanligt när vi ses (hörs) och jag känner att allt är möjligt.

Datumet är satt: 21-23 september i Stockholm

Och ikväll lanseras den officiella filmen för Power Shift Sverige 2012 i samband med en press release. I denna utmanar Power Shift Sverige dessutom Stockholms kommunpolitiker att komma till eventet och diskutera klimatfrågan med oss unga. Gör det de, så lovar vi att dubbla antalet deltagare till årets event (minst 300 jämfört med förra årets 150), och alltså skapa ännu större opinion och ett ännu bredare nätverk för unga att vara en del av. Utmaningen är en del av WWF:s kampanj inför Earth Hour nu på lördag; lovar du så lovar jag.

Vi lovar!

Filmen hittar ni här!




4 comments:

  1. Heey Carro! Kul att du bloggar :) Jag ska defenitivt komma till PowerShift! Hur får man komma dit? Räcker det med att känna dig? ;)

    /Sebbe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Heeej Sebbson! Hur är det med dej borta på andra sidan jorden? du kommer väl hem i sommar hoppas jag? Man anmäler sig till Power Shift via hemsidan www.powershift.se :) sidan är dock inte öppen för anmälan än, skulle tro att det dröjer kanske två månader till innan den öppnar. I'll let you know! :D

      Delete
  2. Hej Carro! Kul med en blogg! Hur gör jag om jag vill engagera mig? Kram Elin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hej Elin! Kul att höra från dig! :) Om du vill engagera dig i Power Shift så tar du kontakt med ansvarig för lokalgruppen i Stockholm, Alva. Du hittar hennes kontaktuppgifter på hemsidan www.powershift.se
      Hälsa från mig ;)
      Stor kram!

      Delete